EUROPAPARK - Reisverslag uit Rust, Duitsland van Toby Rademaker - WaarBenJij.nu EUROPAPARK - Reisverslag uit Rust, Duitsland van Toby Rademaker - WaarBenJij.nu

EUROPAPARK

Blijf op de hoogte en volg Toby

08 Augustus 2012 | Duitsland, Rust

Vanmorgen heel vroeg opstaan, want we gingen naar EUROPAPARK. Er stond een hele lange file op de snelweg, dus we zijn binnendoor gegaan. Om 10 uur stonden we op de parkeerplaats. Het was heel druk omdat het vakantie was. Wat hebben we een leuke dag gehad.
Toen we binnen waren zijn we eerst met een treintje gereden, want de Europapark is heel groot. We besloten dat we direct op de eerste achtbaan gingen, de Pegasus. We zijn er met z'n viertjes in geweest. Na de Pegasus zijn we in de Schweizer Bobbahn geweest, ook een achtbaan. Wij als ervarende achtbaanrijders vonden deze echt wel heel saai! Na een broodje eten zijn Hermann, Elias en Toby in de Uitzichttoren gegaan. Deze is heel hoog en je ziet het hele park. Maria had snoepjes gekocht in de tussentijd. Op naar de wildwaterbaan, Elias en Toby zaten voorin, Maria in het midden en Hermann achterin. We zijn allemaal nat geworden en Maria haar broek zag eruit of ze in de broek geplast hat. Dit vond iedereen heel grappig. Er naast is de Alpenexpress, natuurlijk ook weer een achtbaan. De Alpenexpress gaat door een grot, heel mooi. Wat hadden we een pret, zelf als we wel 45 minuten moesten wachten was het heel gezellig. Nu was het tijd om iets te drinken, in het afrikaanse gedeelte hebben we even gezeten, bij een waterspeelplek. Toby en Elias waren al snel nat, goed dat was niet de eerste en zal ook niet de laatste keer zijn. Op naar het Fjord Rafting, dus weer een keer nat geworden. Hier zit ronde bootjes, die botsten, onder watervallen door varen. Heel leuk. Nu hadden we toch wel honger, dus zijn we patat met chicken nugguts gaan eten. Met de magen weer goed vol zijn we naar de grootste uitdaging van de dag gegaan, de nieuwe houtenachtbaan, WODAN. Op weg er naar toe was er nog een duikshow, Ze sprongen van duikplanken van 3, 9, 13 en 25 meter. Er stond zelf iemand in brand. De Wodan is voor kinderen vanaf 6 jaar en 1.20 groot zijn. Elias en Maria zijn met z'n tweetjes geweest en Hermann en Toby hebben laaaaaaaaaaaaaaaang gewacht. Elias heeft een "Herzkasper" gekregen, want hij ging toch wel 100 kilometer snel. Maria hat na die tijd een borrel nodig. Joh, wat ging die hard. Toen we weer bijgekomen waren op naar de volgende achtbaan, de laatste voor vandaag omdat het in de tussentijd half 9 s'avonds is. Met z'n drietjes erin, Toby, Elias en Maria. Deze Achtbaan gaat eerst met een lift omhoog en is heel verslavend. Er werd een video gemaakt en Hermann wilde deze kopen, dat kon niet omdat er iets met de video niet goed gegaan was. Toen mochten we nog een keer en hoefden niet te wachten. Hermann ging nu ook mee. Tijdens het wachten zijn Toby en Elias nog 1 keer geweest en toen was het 9 uur, het park ging dicht. Nog een ijsje gekocht en toen waren we om half 12 thuis. Voor Toby en Elias was het een korte terugreis. Tja, als je slaapt..........
Wat hebben we een leuke dag gehad en wat hebben we gelachen. Doodmoe vielen we allemaal in bed

• 10 Augustus 2012 - 16:33

Jose:

Toppers!! Zo te lezen een hele leuke dag.
    Stoer hoor, al die achtbanen!!

• 10 Augustus 2012 - 20:29

Oma:

hoi genieters van het goeie leven,dit is toch weer een dag om niet te vergeten dit moet geweldig zijn geweest .blijf vooral genieten.en hou ons ook op de hoogte,liefs oma

• 10 Augustus 2012 - 20:49

Jacob:

Lieve mensen,

Wat een avonturen maken jullie daar mee!
    Mooi geschreven Maria, veel plezier nog met elkaar!
    Jacob & Klaske

• 10 Augustus 2012 - 21:46

Arlet:

gaaf hoor
    wat een lef al die achtbanen
    veel plezier daar groeten arlet

• 08 November 2012 - 12:33

Jan Jochems:

Nou volgens mij heb je het mooiste gemist..wat een onzin!