Sweden vuur maken - Reisverslag uit Grosmagny, Frankrijk van Toby Rademaker - WaarBenJij.nu Sweden vuur maken - Reisverslag uit Grosmagny, Frankrijk van Toby Rademaker - WaarBenJij.nu

Sweden vuur maken

Blijf op de hoogte en volg Toby

15 Augustus 2012 | Frankrijk, Grosmagny

Vanmorgen begon de dag om half 11 met een ontbijtje op de bank.
Maria moest nog een beetje opruimen en de gastenkamer weer klaar maken, want we krijgen morgen bezoek van José. We verheugen ons allemaal heel erg.
Het was weer heerlijk weer. Toby heeft gezwommen, op de trampoline de salto geoefend en televisie gekeken.
's Avonds hebben Toby en Hermann een schweden vuur klaargemaakt. We moeten zaterdag 4 meenemen naar het feestje van Elias zijn vader Michael, want die is 40 geworden. Een sweden vuur is een boomstam waar je een kruis inzaagd en dan van boven aan in brand steekt. Toby heeft Hermann geholpen, daarna hebben we de boomstam in de vuurkorf op het balkon gezet. Eerst lukte het niet zo goed en we kwamen allemaal tot de conclusie dat we verkeerd hout hadden (populier). We hebben wel gelachen, want we hebben allemaal rare foto's gemaakt.
Toen begon het te onweren, dus alles naar binnen, we hebben nog een tijdje onder het afdakje gezeten om naar het vuurwerk te kijken. Altijd een mooi gezicht. Daarna naar bed. Paul (een van de katten van Hermann en Maria) zat voor het raam in de badkamer, we wilden hem binnenlaten en Toby riep Paulie (ppptttt) Pauli (pppttt). Wat pppttt is laten we aan jullie fantasie over, maar het kwam niet uit de mond. We lagen blauw van het lachen!!!
HOERA: Morgen komt José

• 16 Augustus 2012 - 17:06

Oma:

ik heb de foto"s gezien en zeg PROOST.jullie proosten straks toch ook even op de komst van JOSE ..xxxx

• 17 Augustus 2012 - 02:37

Maria:

Hallo oma Annie. Ja, dat hebben we net gedaan. Met een paar extra overstappen is José goed aangekomen. We zijn blij dat ze er is en verheugen ons op deze week. Proost.

• 17 Augustus 2012 - 02:37

Maria: