Op pad en verhalen vertellen - Reisverslag uit Belfort, Frankrijk van Toby Rademaker - WaarBenJij.nu Op pad en verhalen vertellen - Reisverslag uit Belfort, Frankrijk van Toby Rademaker - WaarBenJij.nu

Op pad en verhalen vertellen

Blijf op de hoogte en volg Toby

21 Augustus 2012 | Frankrijk, Belfort

Na lekker uit geslapen te hebben zijn Toby, José en Maria tegen 13 uur naar de waterval op de Ballon d'Alsace gegaan. Toby is tegen de waterval omhoog geklommen. Op de top van de Ballon d'Alsace, hebben we iets gedronken. Het was een beetje heiig dus we konden de Alpen met sneeuw niet zien.
Daarna zijn we doorgereden naar Belfort, waar de vesting met de leeuw is. We hadden de auto precies voor de leeuw geparkeerd, dus we konden de vesting meteen zien. In de tussentijd hadden we honger gekregen, dus hebben we eerst lekkere broodjes bij de bakker gehaalt en bij het water midden in Belfort gegeten. Nog even een plasstop en toen was het al te laat om op de vesting te gaan. Dat vonden José en Maria ook geen straf, want de kuiten wilden ook niet meer zo en we wisten dat een dikke ijsco goed was voor de kuiten dus dat hebben we dan ook maar gedaan. Op de weg naar huis zijn we nog even wezen winkelen.
Thuis aangekomen hadden we nog steeds geen honger, dus we besloten op het balkon te gaan zitten met kaarsjes (wel 25) en heel veel hapjes, b.v. marsmallows, dropjes, maar ook kaas, worst, olijven en nog veel meer. Hermann, José en Maria hadden er een flesje wijn bij. Toen kwamen de verhalen op tafel. Hoe Peter aan zijn "ouderwetse" pistool is gekomen, die nu in Toby herinneringsdoos zit (vindt Maria heel mooi), wat voor lieve kinderen wij allemaal waren vroeger. Na een rondje zingend tanden poetsen en "slaap kindje slaap" voor Hermann te hebben gezongen zijn we toch allemaal naar bed gegaan. Toby en José hebben buiten op het buitenbed geslapen, maar omdat het al bijna 12 uur was zijn ze meteen ingeslapen

• 26 Augustus 2012 - 14:18

Oma :

hoi Maria en Hermann
    Bedankt voor de goeie zorgen.Aan Toby zijn gezicht te zien heeft hij er van genoten,en eerlijk gezegd, hij was er wel aan toe.
    Voor Jose was het ook goed om er even tussenuit te zijn na de gebeurtenissen van afgelopen tijd.
    Wij hebben jouw verslagen met trots en plezier gelezen.Groetjes uut Zuudlaren.