Olifanten op de plain - Reisverslag uit Bela-Bela, Zuid-Afrika van Toby Rademaker - WaarBenJij.nu Olifanten op de plain - Reisverslag uit Bela-Bela, Zuid-Afrika van Toby Rademaker - WaarBenJij.nu

Olifanten op de plain

Blijf op de hoogte en volg Toby

11 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Bela-Bela

Jose was om half 7 wakker en heeft koffiegezet, naar buiten gegaan en iedereen snel wakker gemaakt want de olifanten stonden op de plain. Zij liepen rustig verder en wij zijn er voorzichtig met de auto achter aan gegaan. Maar we werden direkt om de bocht opgehouden door dat er een giraf op de weg stond. Na een poosje konden we verder en hebben de olifanten gevonden. Voor ons olifanten op de weg en achter ons gemsbokken en baboons. We besloten om toch maar terug tegaan naar het huisje omdat de baboons misschien daar konden zijn en we niet zeker wisten of we alles goed hadden afgesloten. Toby zag de baboons bij de buren weg komen met een appel. Later vertelde Frans dat hij daar was en dat er een baboon over zijn hoofd naar buiten sprong. Het hele huis stond op zijn kop. Tijd voor een ontbijt in het hotel. Hier zijn we met de jeep heen gereden. Dit kon net, want vlak voor het hotel en tevens het bezine station bleek dat de bezine op was en konden we nog net uit vieren tot de pomp. Wat een geluk! Hier kwamen we little Sam tegen. Weer thuis wouden we de huishoudster Philepine ophalen. Maar de weg was geblockt met een dikke boom.(olifanten) Toby ging nog even kijken met Maria bij de boom, en daar heeft maria nog even vast gezeten in de doorns. Ze zijn via een andere weg nog even een ijsco eten . Frans kwam nog even lang het huisje om de stroom kabel midden in de tuin veilig te stellen. Maria heeft een paar keer gewaarschuwd, maar alsnog kreeg Frans een schok. Op de achtergrond stonden de warthogs rustig te grazen. Maria Toby en Jose hebben de was even weg gebracht en hebben onderweg nog even met een koudu vrouwtje gepraat. Zij vond ons erg intressant. Bij de wasmachine heeft Toby nog anderhalve ran gevonden(10 cent)
Vlak voor zonsondergang nog even de bbq (braai) aan gedaan en Hermann heeft een flatty voor ons gemaakt(platte kip). Toby vertelde dat hij het erg naar zijn zin heeft en niet naar huis wil. Maar dat het te duur was om nogmaals te komen. Bij de zons ondergang hebben we nog nyala, bleu monkey , bavianen en een buffel gezien. De Baboons(bavianen) hebben vlak bij een grote slaapboom. Binnen vertelde Jose dat ze blij was dat er geen dungbeatles waren, maar Hermann moest haar nog wel even redden van een spin.