Leeuwen - Reisverslag uit Bela-Bela, Zuid-Afrika van Toby Rademaker - WaarBenJij.nu Leeuwen - Reisverslag uit Bela-Bela, Zuid-Afrika van Toby Rademaker - WaarBenJij.nu

Leeuwen

Blijf op de hoogte en volg Toby

14 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Bela-Bela

Wederom een rustige ochtend, allemaal een beetje last van een kater. Nog even gekeken wat de schade was van de olifanten. Dit was alleen de kussens die aan vlarden gescheurd waren. Nog wel sporen van de olifanten poten gevonden.Geluncht in de lodge, daar knapte weer wat van op. Onderweg kwamen we Sam nog tegen en met hem afgesprokken om om half 4 op game drive te gaan naar de leeuwen.
Het was nog erg warm, maar toch dikke kleren aangetrokken. Het is koud op een open jeep en zodra de zon ondergaat, gaat de temperatuur terug van 25 graden naar 6 graden. Onderweg hebben redheartbeasten en zebra’s gezien. Bij de leeuwen hebben we nog een neushoorn gezien die niet aan de kant wou en dat duidelijk liet merken door met zijn hoorn heen en weer te wiebelen voor ons. Toch maar een andere weg. Er was nog een jeep en samen hebben het gebied afgezocht naar de leeuwen, sporen vonden we wel, maar de leeuwen waren moeilijk te vinden. Uiteindelijk is het gelukt. Geweldig!! Twee mannetjes lagen in het gras uit te buiken. Na een tijdje toch maar weer terug, al kregen we er niet genoeg van, maar het werd nu donker. Toby was uitgeput van al de indrukken en viel bijna in slaap op de jeep. Onderweg naar huis kwamen we nog een jackel tegen.

• 24 Oktober 2016 - 14:13

Joep: