The shock of the baboons - Reisverslag uit Bela-Bela, Zuid-Afrika van Toby Rademaker - WaarBenJij.nu The shock of the baboons - Reisverslag uit Bela-Bela, Zuid-Afrika van Toby Rademaker - WaarBenJij.nu

The shock of the baboons

Blijf op de hoogte en volg Toby

16 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Bela-Bela

Om half 8 vertrokken naar Bela Bela om even met Toby naar de dokter te gaan om iets tegen de diarree te krijgen. Eerst nog even naar Eberhart en Eicke hun huis om te kijken of alles nog oke was. We moesten ja immers oppassen op het huis. Toen we binnen kwamen troffen een enorme chaos aan. O nee, de Baboons (bavianen) zijn binnen geweest. Ze hebben gewoon de schuifpui uit het slot getrokken en hebben werkelijk alle kasten en lade’s open getrokken. Inclusief de diepvries lade’s. Alles overhoop en overal gepoept en geplast. Wat een stank. De meuren zaten vol met vieze poten. Verschrikkelijk!
Wij hebben Hermann daar achter moeten laten om op tijd bij de huisarts te zijn om 9 uur. Dat ging ook nog niet zo gemakkelijk. Onderweg werden we nog opgehouden door een giraf met haar Jong. Wat weer mooi! Toen we daar langs konden kwamen we een overstekende kudde met Gnoe’s tegen, die op hun gemakje overstaken. We kwamen dus iets later bij de huisarts aan. Alles zag er goed uit voor toby en nog wat medicijnen mee gekregen. Gauw nog even wat boodschapjes gedaan, zoals sloten tegen de baboons. Nog even ergens wat eten en Toby nog wat meer informatie gegeven over de reis. We vertellen elke keer een klein stukje, zodat hij zich daar op kan verheugen. Nu vertelde Maria dat we als eerste naar de stokpaartjes gaan in Oudshoorn. Dat vind toby (Jose ook) geweldig!.
Terug gekomen bij het huis van Eberhart en Eicke hadden ze al een groot stuk schoon gemaakt. Wij gingen even bij komen bij het zwembad en ja hoor.. Daar komen de olifanten! Spannend..
Rustig bleven we allemaal zitten zodat ze dichterbij kwamen. De olifanten gingen rustig uit het zwembad drinken. Er ging zelfs een olifanten even rusten(slapen) met zijn slurf rustend op de rand van het zwembad. Ook konden we duidelijk herkennen welke twee olifanten ondeugend waren. Ze blaasden nog met hun slurf tegen een kleedje. Wat hebben we genoten van dat moment!
Na nog wat schoongemaakt te hebben kwamen Eberhart en Eicke thuis. Zij waren gelukkig opgelucht dat er niet erg veel kapot was.
Hermann heeft nog een slot gemonteerd op de deur en zijn daarna ook weer naar huis gereden. Hier nog even de zon onder zien gaan en nog wat gegeten. Tijd om een poosje te slapen, we waren allemaal uitgeput naar zo’n intensieve dag.

• 24 Juli 2014 - 23:14

Janet Smitshuysen:

Toby ( en de rest ) wat super leuk om je verslagen te lezen. Wat super spannend !!!!! Fijn dat alles zo goed gaat